1 Şubat 2012 Çarşamba

Ayaz'ın mamaları :)

   Oğlumu ilk 4 ay sadece anne sütü ile besledim.Normalde 6 ay ek besin vermeyi düşünmüyordum ama zorluk çekmekten korktum ve meyvelerden başladım 6. aya kadar hep 1 er 2 şer çay kaşığı tattırmaya başladım.5. ay sonunda yarım porsiyon meyve yer hale geldi onun dışında sadece anne sütüydü.6 ay kontrolumuzde artık tam anlamıyla ek gıdaya başlamamız gerektiğini öğrendik.Alerjik durumlarını test ede ede ilerledik.Hiç sorun yaşamadık ;
    Bugün tam gün menümüz şu şekilde;
   sabah kahlatısında : yarımdan biraz fazla yumurta sarısı
                               1 minik paket labne
                               pekmez tereyağ 
                               1 adet tuzsuz zeytin
                               1 dilim buyumek yada 1 bebek kurabiyesi
                               1 çay bardağı ıhlamur yada rezene
           
    öğlen : meyve
    ara öğün : 1 kase yoğurt,1 ceviz
    akşam:1 kase sebze çorbası
    uyumadan hipp elmalı yulaflı gece maması yarım pors.


Çorbalarını yaparken çok çok sebzeleri birbirine karıştırmıyorum genellikle birbirine yakışan birbirini tamamladığını düşündüklerimi bir araya getiriyorum.Her öğününü taze hazılıyorum asla tekrar ısıtmıyorum pişmiş yağ kullanmıyorum.(Tuz,salça,şeker,tropikal meyveler 1 yaşına kadar yasak zaten.)Ayaz'ın sekeri pekmez ,tuzu ise labne :).Yoğurt konusuna gelince uzunca düşündüm taşındım araştırdım ve aoç nin günlük sütüyle evde mayalamaya karar verdim sanırım başardım.Sorunsuz ilerliyoruz.Çok zor durumda kalırsam  sütaş babymix alıyorum.Dışarda ve yemek hazırlayamıcağım durumlarda ise en güvendim marka HİPP, tek tercihim.Suyunu kaynatıp dinlendiriyorum 1 yaşına kadar böyleymiş ama niye yaptıqımı bilmiyorum :) Beslenme saatleri geldiğinde mama sandalyesine oturtuyorum,önlüğünü takıyorum yemek sırasında kesinlikle alkış,aferin vs. şeklinde şeyler söylemiyorum.Beslenme sona ermeden ağzını silmiyorum.Sonunda afiyet olsun oğlumaaa diyip derhal mama sandalyesinden kaldırıyorum.Bunlar işe yarıyor mu yoksa yemeyi çook seven bir  bebegim var, sanslı anne miyim ? bilmiyorum.

            



2 yorum:

  1. afiyet olsun Ayazıma..eminim hepsi birbirinden lezzetlidir.Bu arada bloguna en güzel anılarıı yazman dileği ile..harika...:)

    YanıtlaSil
  2. Canimsin cok tesekkur ederim ama seninki gibi olmaz acemi isi benimki:)

    YanıtlaSil